torsdag 29. juli 2010

Applikerte og maskinbroderte bilder

Har lagd et par bilder med applikasjon og maskinbrodering på skolen. Det første bildet lagde jeg på Design og håndverk første året. Da var jeg ikke så vant med symaskin ennå, men var en grei måte å få øvd seg litt. Ble litt kjedelig da, er liksom ikke noe blikkfang i bildet så det ble litt livløst. Kanskje jeg burde gjøre noe mer med det?















Dette neste bildet laget jeg på Design og tekstil. Har forbedret meg en god del siden vg1 ^^ Koste meg mye mer når jeg applikerte og sydde dette! Er morsomt når man har masse forskjellige stoff å velge mellom. Hadde en stor kurv med alle mulige slags stoffrester i alle farger! Var vanskelig å finne et fint stoff til himmelen så da juksa jeg litt og malte litt på et blått stoff. Da jeg ble ferdig med applikeringen så var det bare å brodere:P Heter vel fri maskinbrodering? Man tar ned transportøren og så kan man sy i alle retninger og bestemme farten selv. Veldig fort å brekke nåler da. Så da satt jeg i min egen drømmeverden og gikk amok med symaskinen og høy rockemusikk på øra! :P Litt som å male med tråd. Så kommer nok til å lage flere applikasjonbilder fremover, men vet ikke når. Har jo ikke alle mulige stoffer og sneller heller sånn som det er på skolen.
Forresten er begge bildene lagd ut i fra noen bilder jeg fant på nettet.

1 kommentar: